ربات MIT براي يادگيري بازي Jenga ، بينايي و لمسي را تركيب مي كند

در زيرزمين ساختمان MIT's Building 3 ، يك ربات با دقت در حال فكر كردن براي حركت بعدي خود است. آن را به آرامي در يك برج بلوك مي اندازد ، در جستجوي بهترين بلوك براي استخراج بدون سرنگوني برج ، در يك بازي انفرادي ، كند ، اما در عين حال غافلگيرانه چالاك از Jenga.


اين روبات كه توسط مهندسين ميت ساخته شده است ، مجهز به يك گيره گير نرم ، يك مچ دست قدرت سنج و يك دوربين خارجي است كه همگي از آن براي ديدن و احساس برج و بلوك هاي جداگانه آن استفاده مي كند.

از آنجا كه ربات با دقت در مقابل يك بلوك فشار مي آورد ، رايانه از دوربين و دكمه خود بازخورد ديداري و لمسي مي گيرد و اين اندازه گيري ها را با حركاتي كه قبلاً ساخته شده است مقايسه مي كند. همچنين نتايج آن حركات را در نظر مي گيرد - به طور خاص ، اينكه آيا يك بلوك ، در يك پيكربندي خاص و با فشار خاصي از نيرو رانده مي شود ، با موفقيت استخراج شد يا خير. در زمان واقعي ، اين روبات مي آموزد كه آيا فشار را ادامه مي دهد يا به بلوك جديد حركت مي كند ، تا از سقوط برج جلوگيري كند.

جزئيات ربات بازي Jenga در ژورنال Science Robotics منتشر شده است . آلبرتو رودريگز ، دستيار توسعه شغلي والتر هنري گيل در گروه مهندسي مكانيك در MIT ، مي گويد اين روبات چيزي را نشان مي دهد كه براي دستيابي در سيستم هاي قبلي مشكل بوده است: توانايي يادگيري سريع بهترين روش براي انجام يك كار ، نه تنها از نشانه هاي بصري ، همانطور كه امروزه به طور معمول مورد مطالعه قرار مي گيرد ، بلكه از تعامل هاي فيزيكي لمسي ،

وي گفت: "برخلاف انجام كارهاي صرفاً شناختي يا بازيهايي مانند شطرنج يا Go ، بازي بازي Jenga همچنين مستلزم تسلط بر مهارتهاي بدني مانند كاوش ، فشار دادن ، كشيدن ، قرار دادن و تراز كردن قطعات است. براي رفتن و لمس برج براي يادگيري چگونگي و زمان جابجايي بلوك ها ، "مي گويد رودريگز. "اين شبيه سازي بسيار دشوار است ، بنابراين ربات بايد با تعامل با برج واقعي Jenga در دنياي واقعي بياموزد. چالش اصلي اين است كه با بهره برداري از عقل سليم در مورد اشيا و فيزيك ، از تعداد نسبتاً كمي از آزمايشات درس بگيريم."

او مي گويد سيستم يادگيري لمسي كه محققان ايجاد كرده اند مي تواند در برنامه هاي فراتر از Jenga بخصوص در كارهايي كه نياز به تعامل جسمي دقيق دارند از جمله جدا كردن اجسام قابل بازيافت از زباله هاي دفع زباله و جمع آوري محصولات مصرفي استفاده شود.

 

ويدئويي با تفسير ربات يادگيري بازي Jenga بسيار شبيه به يك انسان. (مدت زمان: 11:21) ، 0:00 - 2:08 مرحله اكتشاف ، 2:09 - 11:21 عملكرد بعد از آموزش. اعتبار: فاضلي و همكاران ، علمي. ربات
رودريگز مي گويد: "در يك خط مونتاژ تلفن همراه ، تقريباً در هر مرحله ، احساس يك ضربه محكم و ناگهاني يا پيچ پيچيده به جاي ديد ، از زور و لمس مي شود." "يادگيري مدل براي اين اقدامات ، املاك و مستغلات اصلي براي اين نوع فناوري است."



نويسنده اصلي اين مقاله ، دانشجوي فارغ التحصيل MIT ، نيما فاضلي است. اين تيم همچنين ميكل اولر ، جياجون وو ، ژنگ وو و جوشوا تننباوم ، استاد علوم مغز و علوم شناختي در MIT را شامل مي شود.

فشار و كشش

در بازي Jenga — سواحيلي براي "ساخت" بلوك هاي مستطيلي —54 در 18 لايه از سه بلوك در هر صفحه قرار مي گيرند ، بلوك هاي موجود در هر لايه عمود بر بلوك هاي زير. هدف از اين بازي اين است كه يك بلوك را به دقت استخراج كرده و آن را در بالاي برج قرار دهيد ، در نتيجه يك سطح جديد ايجاد مي شود ، بدون اين كه كل ساختار را سرنگون كند.

براي برنامه ريزي يك ربات براي پخش Jenga ، برنامه هاي سنتي يادگيري ماشين ممكن است نياز به ضبط هر آنچه را كه ممكن است بين يك بلوك ، ربات و برج اتفاق بيفتد را فراهم آورند. .

درعوض ، رودريگز و همكارانش به دنبال روشي كارآمدتر براي يك روبات براي يادگيري بازي Jenga بودند كه با الهام از شناخت انسان و روشي كه ما خودمان به بازي نزديك خواهيم شد.

بيشتر بخوانيد:

https://virgool.io/@pishtazpump.ir/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%88%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-t95kl2qfacxz

 

[ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۲:۲۵ ] [ بلاگ ]
[ نظرات (0) ]
[ ]